Friday, November 13, 2009



DON’T TAKE PANADOL , PANADOL ACTIFAST or PARACETAMOL………..

Hmmmmm…. Zaman skang nie kalau pening c kit je amik penadol…..tau tak ape effect nyer kalau kita makan penadol….tak tahu…..takpe2… sebelum kita pegi lebih lanjut mari kita berkenalan dulu dengan penadol …..

Menurut seorang doctor, penadol nie adalah sejenis painkiller dan semakin banyak kawan2 mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada kawan2. Bererti kawan2 perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Untuk pengetahuan kawan2 lagi panadol adalah bertoksik kepada tubuh badan kita. Ia akan merosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut lagi, panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun.Dan cuba kawan2 bayangkan sudah berape banyak panadol yang kawan2 makan dan tengah berada di dalam tubuh kawan2…..hehehehe……..

Sebenarnya,sakit kepala disebabkan ketidak seimbangan elektron/ion di dalam sel otak.Terdapat alternative lain yang dapat digunakan untuk mengatasi masalah ini. Antaranya ialah….

1) sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air
minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik
dengan 2 cawan air minuman.
2) merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam.
Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala kawan2
3) ubatan herba cina.

Oleh itu kawan2 fikir lah dulu sebelum menelan sesuatu ubat…..jangan sia-siakan kesihatan kawan2 dengan hanya mengikut kata hati dan rasa…
Sekian….selamat mencuba……

No comments:

Post a Comment